Mede vanwege een operatie aan mijn linkerduim heb ik 3 maanden niet kunnen vliegen. Tevens heeft de vliegschool een nieuwe aanwinst in huis gekregen, een Eurofox met de registratie PH-3R3. Ondanks dat Eurofoxen in de basis allemaal wel op elkaar lijken zijn er onderling toch de nodige verschillen waardoor het verstandig is om jezelf eerst door een instructeur op een onbekend toestel te laten uitchecken voordat je er zelfstandig mee op pad gaat.
Vorige week heb ik deze checkvlucht gedaan en vandaag is het een prachtige middag om de besneeuwde wereld eens van boven te gaan bekijken.
Vanwege de lage buitentemperatuur duurt het warmdraaien van de motor best wel lang, volgens het handboek heeft de motor een minimum olietemperatuur nodig van 50 graden C voordat je het toerental boven de 2500 RPM op mag schroeven, bij de start stond deze nog op -7 graden....
Wachten bij de besneeuwde baan
Volgens de NOTAM's heeft de kraan een hoogte van 656 voet... |
Een ijszeiler bij wat lijkt een privé-schaatsbaantje | |
Parkeerplaats met ijszeilers en sneeuwkites bij de Gouwzee | |
Windmolens aan de dijk naar Marken met Almere op de achtergrond | |
Marken | |
De marina van Volendam |