Je moet ergens beginnen dus mijn eerste project werd het bouwen van een radiografisch bestuurbaar modelvliegtuigje. Het ontwerp en de uitvoering bleken gezien het aantal overleefde crashes onwaarschijnlijk robuust te zijn echter de laatste crash, waarschijnlijk opzettelijk veroorzaakt door een in de microfoon van zijn opgevoerd 27MC "bakkie" blazende lolbroek, betekende het eind van mijn modelvliegperiode. Alle roeren sloegen in een hoek en het gas ging helemaal open waardoor het vliegtuigje in een spiraalduik bijna rechtstandig met grote snelheid de grond in sloeg.
Hierna volgden nog wat echte vluchtjes en proeflessen in o.a. Ampuriabrava(Spanje) en Lelystad totdat Sublogic (later Microsoft) de Flightsimulator voor de PC uitbracht. Het onder de knie krijgen van het computervliegen heeft mij een behoorlijk lange tijd bezig kunnen houden. De laatste uitdaging op computervlieggebied werd veroorzaakt door de versie van 1998 waar voor het eerst ook een helikopter in was opgenomen. Omdat het mij niet echt (echt niet) lukte om de wentelwiek een beetje fatsoenlijk door het computerluchtruim te laten bewegen heb ik toen maar een proefles helikoptervliegen genomen bij Lelykopters in Lelystad. Deze proefles bleek zodanig verhelderend te zijn dat het besturen van de computerheli tegenwoordig al een heel stuk beter gaat.
Het computervliegen was echter lang zo leuk niet meer nu ik weer eens aan het echte werk had geroken. Na wat tellen en rekenen kwamen wij tot de conclusie dat het behalen en behouden van een echt helikopterbrevet vrij ver buiten onze financiele mogelijkheden zou gaan vallen dus ben ik maar op zoek gegaan naar een beter betaalbaar alternatief. Een eerste proefles MicroLight vliegen bij Adventure Flights in Heerhugowaard bleek zo leuk te zijn dat ik dezelfde dag meteen maar de tweede les besproken heb.
Hoewel ik op dat moment echt niet de intentie had een brevet te gaan halen, vliegen is leuk maar theorielessen en examens, medische keuringen etc, had ik niet echt zin in, ging het na mijn eerste solovlucht toch een beetje kriebelen. Na de theoriecursus, aangevuld met radiopraktijk bij de RAC op Zestienhoven gevolgd te hebben en alle 9 theorieexamens en het radiopraktijkexamen met goed gevolg te hebben afgelegd mocht ik eindelijk het praktijkexamen vliegen doen waardoor ik tegenwoordig houder ben van een RPL-MLA.