Na de SEP aantekening in mijn brevet gehaald te hebben kon ik de afgelopen zomer op verschillende toestellen vliegen, soms in de Cruiser vanaf Lelystad en soms in de Eurofox vanaf Middenmeer. Gelukkig was het vaak goed vliegweer dus heb ik mijn uurtjes wel kunnen maken.
Henk was een paar jaar geleden al eens met de Eurofox meegeweest en nu heel erg benieuwd naar het vliegen in de nieuwe Cruiser. Na een paar misgelopen afspraken stond vandaag weer op de planning. 's Ochtends was het allemaal grijs met motregen maar de TAF's gaven aan dat het begin van de middag voor het midden/westen van het land behoorlijke verbetering zou gaan geven dus hebben we toch maar de gok genomen en zijn tegen het middaguur op weg naar Lelystad gegaan.
Daar aangekomen was het nog steeds grijs maar het leek alsof de bewolking wat op aan het trekken was dus na het checken en bijtanken van de kist en een bakkie koffie om nog wat tijd te rekken (Walter bedankt...) gingen we het toch maar proberen.
Logboek vooraf bestuderen om te kijken of er de afgelopen vlieguren nog voorvallen geweest zijn die aandacht behoeven en tevens controleren of het vliegtuig nog niet aan verplicht onderhoud toe is en na het instappen de cockpitchecks. | |
Laatste checks voor het oplijnen en daarna los... |
Muiden met het Muiderslot | |
De witte cirkel zijn de antennes van PAM (Pampus), een z.g. VOR luchtvaartbaken |
Nog even poseren bij het vliegtuig (ik vind het zelf ook best wel mooi.... :) | |
En het logboek invullen |